fredag 14 september 2012

Och så var det fredag igen...

Swisch så var denna vecka slut, en vecka som har varit fylld med många roliga aktiviteter :-). I måndags var det fotbollsträning för J som det krävdes en hel del diskussion och övertalande innan hon kom fram till att hon ville dit. Hon var både trött och arg när jag hämtade henne på skolan.

I tisdags följde R med en kompis hem så J och jag fick en liten stund för oss själva. Vi åkte till "gubbarna" och la på dem regntäcken då regnet började ösa ner när jag hämtade J på skolan. Hann precis få på dem täcket innan de blev allt för blöta.

Stolt R efter loppet :-)
I onsdags sprang R NT-knatet för första gången, nästan hela hennes fotbollslag var med och sprang. Det gick riktigt bra för henne, kom på plats 29 av 131 startande och hon var såååå nöjd :-). När vi mös i sängen innan hon skulle sova sa hon att nästa år mamma, då ska jag vara med och då ska jag vinna...klara och tydliga mål hos den tjejen ;-).

Trött häst väntar på hovis
I går var hovis och satte på Anil skor, hans hovar har blivit mycket bättre av att vara utan skor i ca 2½ vecka. Nu ska han sättas igång och börja ridas ett par gånger i veckan så nu är det slut på hans lata dagar i hagen...vi får väl se vad han tycker om det? Känns att han börjar bli pigg för vi fick jogga ner till hagen och då var det fin stuns i stegen.

Fin teckning från J, det är hon och jag på bilden
Hade tänkt att rida idag, men då vädret är så dåligt så fick det bli en stunds yoga istället. Som det ser ut nu så ska det bli bättre väder imorgon och då blir det en ridtur på min vita springare...den första på över en månad, längtar :-).

Inga kommentarer: