lördag 8 september 2012

Lugn lördag

Efter frukosten åkte jag till Anil, skulle ta in honom för att ta tempen då han har blivit snorig. När jag kom till hagen mötte Oliver mig och Anil stack nyfiket upp sitt huvud bakom kullen i hagen...de är för söta "gubbarna". Anil kom med pigga steg när jag ropade på honom och var snabb att komma ut genom grinden, mest för att han ville äta av det långa gräset som finns utanför.

Mums, gott med tistlar
Det var inga problem för honom att promenera upp längs gräset, enda problemet var att han ville äta hela tiden men det fick han inte. Uppe i stallet tog jag tempen på honom och han hade 36.8...lite undertemp så idag får han ha stalltäcket på sig.

Stalltäcke på, så att tempen kommer upp till normalt...
Medan jag borstade på Anil kom Anki och hennes familj, blev en lång pratstund och lite planering för hur vi ska göra med "gubbarnas" vinterhage. Vi behöver se över staketet och fixa till lösdriften, får bli en aktivitet någon helg framöver.

Barfotahovar som börjar bli bättre
Anils hovar börjar se bättre ut och de har vuxit en hel del så nu måste de snart verkas alternativt få på skor...har inte riktigt bestämt hur jag ska göra än, är ju bra om kvaliteten på hovarna blir bättre innan han skos och då är det kanske bra om han är barfota ett tag till.

Efter lunchen åkte jag in till Hööks för att lämna tillbaka mina gummistövlar jag köpte i maj, de hade spruckit :-(. Köpte mig en egen febertermometer nu när jag ska tempa Anil lite regelbundet för att hålla koll på hans förkylning/bronkit...för i hans fall tror jag att det är bronkiten som gör sig påmind mer än att han är förkyld.

Passade även på att shoppa lite kläder till mig och familjen på Lager 157, har inte varit där tidigare men det fanns mycket snygga kläder till vettiga priser...och det tycker vi om :-).

Ny tröja, köpte även en blåKunde inte låta bli, var bara tvungen att köpa denna ;-)
Ikväll ska vi bara ta det lugnt och ladda inför morgondagen som är fullspäckade med fotbollssammandrag, ridning och dans...phu...blir en hektisk dag men förhoppningsvis en rolig dag.

Inga kommentarer: