måndag 17 september 2012

Nu vet jag, men jag vill inte acceptera...än...

Nu har jag fått svaret på magnetröntgen och det visade inget ovanligt, vilket i och för sig är skönt men samtidigt är jag lite kluven...då återstår bara det som tre läkare redan konstaterat, fibromyalgi och jag har så svårt för att acceptera detta. Det som gör det så svårt att acceptera är att det inte finns något konkret att ta på, utan som jag skrev i ett tidigare inlägg så handlar det om att acceptera smärtan och hitta sätt att leva med den...lättare sagt än gjort :S.

Jag har börjat att köra medicinsk yoga som är en form av kundaliniyoga, vilket jag utövat tidigare till och från och haft stor nytta av just för att komma ner i varv och slappna av. Nu har jag ett speciellt program för ryggen och några meditationsövningar som jag kan göra. Tanken är att få in en vanan och göra någon form av yoga dagligen för att hitta balansen och varva ner.

En sak till som jag återupptagit är min bok som jag skriver ner alla tankar som finns i mitt huvud precis innan jag ska sova, för att kunna släppa dem och inte grubbla på dem under natten. Oftast är det saker som jag grubblar över eller saker som jag ska komma ihåg att göra, men det kan även vara positiva saker som hänt under dagen :-).

Började med detta i förra veckan och har märkt att jag sover bättre de dagar jag utövar yoga och verkligen varvar ner innan jag ska sova...har till och med börjat drömma igen :-), var väldigt länge sedan jag drömde så det ser jag som ett steg i rätt riktning :-).

Inga kommentarer: