torsdag 6 september 2012

Mys i hagen

Efter jobbet åkte jag bara hem och bytte till lite mer hästvänliga kläder, plockade ner några morötter i väskan och sen åkte jag till stallet. Solen sken från en näst intill klarblå himmel, blåste lite och träden börjar skifta i färg till höstens fina färger...känns att hösten börjar komma, men det känns ganska skönt...i alla fall dagar som denna ;-).

Finaste killarna Anil och Oliver
Anil och Oliver hade passat på att gå över i Brohagen tills jag kom, de lade knappt märket till mig trots att jag ropade på Anil. När jag kom över till deras hage kom de gående, Anil först och sedan Oliver. Anil kom fram och hälsade på mig innan han fortsatte att äta. Försökte borsta lite på honom men han gick iväg, till slut gick han över bron och in i den andra hagen...jag och Oliver fick snällt följa med.

Anil gick fram till grinden för han trodde att vi skulle upp till stallet, men det skulle vi inte. Borstarna som jag hämtat i stallet plockades fram och nu skulle här borstas en stund, men det är ju inte helt lätt när hästen gärna strosar omkring och äter samtidigt ;-). Fick i alla fall bort den värsta smutsen, så nu är han vit igen en kort stund :-).

Har du mer morötter till mig?
Morötterna fick de när jag hade gått ut ur hagen, de var väldigt nyfikna på min väska som morötterna låg i. Passade på att ta ett par bilder på min fina kille när jag stod och tittade på honom i hagen.

Rogivande :-)
Trött som skrutt satte jag mig i bilen och åkte hem, en förkylning är på gång...A och R har smittat ner mig, värkande bihålor, ont i huvudet och täppt i näsan...underbart lagom till helgen :-(. Nu är det bara kurering som gäller med varmt te, en bra bok och förhoppningsvis lite ostörd sömn i natt :-).

Inga kommentarer: