söndag 2 september 2012

Söndag som ger energi

När jag vaknade på morgonen, eller snarare blev väckt strax efter kl 07.00 av tjejor som ville bada, var jag inte så pigg på att åka till Anil. Vädret var gråmulet och regnet hängde i luften, ryggen värkte och någon vidare sömn hade det inte blivit inatt heller...men det vände och dagen blev en riktigt bra dag som har fyllt mig med energi.

Vill komma nära...
Efter tjejornas bad fixade vi frukost och bara tog det lugnt, ingen direkt tid att passa...underbart. Jag åkte en sväng till Anil för en mysstund i hagen. Det var full aktivitet i stallet när jag kom dit, ponnyridning och lektioner för Sara på ridbanan. Jag hämtade en ryktborste och en man borste och promenerade ner till Anils hage. Anil och Oliver stod och betade, såg lite konfunderade ut när jag klev in i hagen. Anil kom fram och buffade lite på mig för att sedan följa med mig en bit bort i hagen så att vi kunde stå lite för oss själva. Kändes riktigt bra att bara få mysa en stund med honom utan att behöva känna mig stressad.

Spännande, kommer det någon på vägen?

Snälla jag kan väl få följa med?
Hem och fixa lunch för att sedan åka en sväng till stan, då R ville köpa en present till F som vi skulle träffa på eftermiddagen. Hon hittade en jättesöt mjukishund som hon slog in i ett fint paket. När vi kom hem var det bara att hoppa i ridkläderna för R, dags för ridlektion på Skogslotten. Där träffade jag en kompis som jag inte sett på ett bra tag...oj vad kul det var att träffas :-).

Min fina R på Pebbles
R fick rida Pebbles som är en korsningsponny på 117.5 cm. Idag skulle de få rida över bommar och även hoppa ett hinder. R var så duktig och såg så otroligt lycklig ut när de galopperade runt och sedan hoppade ett krysshinder...gissa om jag var stolt över min fina tjej :-)?!

Dagen avslutade vi med att gå på bio hela familjen tillsammans med A och F. Vi såg filmen Modig, en jättebra men stundvis ganska otäck film. Historien var bra och hela filmen var bra gjord, hästarna såg nästan verkliga ut. Mot slutet tyckte J att det var riktigt läskigt och sorgligt, satt nästan och grät...måste medge att även jag hade svårt att hålla tillbaka tårarna.


Även om det har varit mycket idag, har det varit saker som gett mig energi och det är så härligt när vi gör saker tillsammans hela familjen och det bara blir så bra...mer sådana dagar tack, för denna söndag har gett mig så otroligt mycket energi och det behöver jag :-)!

Inga kommentarer: