tisdag 18 september 2012

Täcke på

I går bestämde vi oss för att inte lägga på täcken på våra hästar då prognosen såg ganska bra ut, men så vidare bra blev den inte. Strax innan lunch öppnade sig himlen och regnet bara öste ner ett antal timmar. Kollade in prognosen inför natten och morgondagen, kan bli ner mot 5 grader och eventuellt någon regnskur = täcke på.

Åkte upp till hagen för att lägga på täcken, ingången till hagen var som en enda stor lerpöl och i hörnet av hagen hade det blivit en liten sjö. Gubbarna kom glada fram till mig och Anil hade riktigt brottom ut, dock var hans täcke genomblött så på med täcke på Oliver, in med Anil i hagen igen och upp till stallet med det blöta täcket och hämta ett torrt.

Vildhästar i full galopp
När jag kom tillbaka till hagen var hästarna som bortblåsta, de hade promenerat upp i brohagen och in i skogen...bara för mig att knata över i leran. När jag kom till andra sidan av bron ropade jag på dem, först kom de inte men sedan skymtade jag Anil. Han fick syn på mig och satte av i full galopp, med Oliver hack i häl...blev lite orolig att de skulle ha svårt att stanna i leran så jag gjorde mig så stor som möjligt för att de skulle stanna i god tid. Väl framme hos mig var det en busig häst som nosade på mig...över bron försvann de i galopp och precis när de kommit över sparkade Oliver bakut så leran yrde omkring ;-).

Kommer du då?
Äntligen fick jag på täcket på Anil, sen var han inte lika pigg på att gå tillbaka in i hagen utan försökte smita med mig ut ;-). Passade på att fotobomba killarna i hagen, de är ju för söta ihop :-).
Bästa kompisar

Kom då kompis ska vi inte gå en sväng?

Inga kommentarer: