söndag 9 september 2012

Sömn

En god nattsömn vad är det...inget som jag har fått uppleva på mååånga år och denna natt var inget undantag. Inga problem att somna men vaknar efter ca 1½ - 2 timmar och sen var jag vaken mellan 2 - 4 för att sedan sova men vakna X antal gånger mellan 4 - 6.30 när katten ville ha mat :S.

Under en "bra" natt kanske jag bara vaknar små korta stunder och då 10 - 15 gånger, men jag kommer inte ner i djupsömn...hur gör man?
Jag har läst och googlat hur man ska kunna få till sömnen t ex ska det vara mörkt och svalt i sovrummet vilket vi har. Sen är det svårt när tjejorna gärna kommer in och vill sova hos oss...då vore det bra om vi hade haft en säng som var 250 bred, fast det skulle inte ha hjälpt för de skulle ändå ligga som frimärken på mig.

Brukar säga på skoj när jag pratar med någon angående sömnen och de säger att jag ska ta bort alla störande moment att då får jag ta bort min familj och katter...för de är några av de saker som väcker mig på natten och sedan är det smärtan, den molande värken i bäckenet och ryggen...och den trollar man inte bort hur lätt som helst.

Men hur gör man för att få till sömnen, tips någon?
Nu är sömnen ett sådant problem att jag inte fungerar ordentligt på dagarna för jag orkar inte...hur kan man vända denna dåliga trend och hitta vägen till en bra nattsömn?

Inga kommentarer: