söndag 3 februari 2013

Skidsemester

På väg till våffelstugan passerade vi en hage med fina hästar som vi var tvugna att hälsa på...nästa år kanske vi tar en liten ridtur ;-).
Nu har vi kommit hem efter en underbar vecka i Idre fjäll med massor av skidåkning, bra väder och mys med familjen. I år hyrde jag skidor som de kategoriserade som medium och vilken skillnad det var att åka med dessa mot dem jag hyrde förra året. Nu kunde jag köra fortare i backarna utan att behöva känna att jag inte hade riktigt kontroll och sen var glidet betydligt bättre.

På väg upp till toppen i solskenet
Tjejorna har blivit riktigt duktiga på att åka även om J mest vill stå på rakt ner utan att svänga så mycket.."mamma det är mycket roligare när det går fort och det gör det inte när man svänger...", skruttunge ;-).

J och jag i liften
Anders redo för ytterligare ett åk
På toppen
R blev lite skrämd i början av veckan då det åkte förbi en annan åkare riktigt nära så att hon nästan tappade balansen. Efter det så körde hon lugnare och svängde betydligt mer och mot slutet av veckan svischade hon ner för röda backar igen :-).

En underbar dag i backen :)...love it
Fina R :-)
Anders väntar på att kidsen ska komma ner till liften
Igår vaknade J och jag med feber, ont i huvudet och halsen...inte kul och vi beslöt då att åka hem istället för att stanna tills idag, känns helt ok att "landa" hemma en dag innan skolan och arbetet drar igång igen. Längtar redan till nästa besök i Idre...

Läxläsning
J väntar på att syrran ska bli klar med läxorna så att vi kan ge oss ut i backen
Två sjuklingar som myser på ett kafe i Mora

Inga kommentarer: