onsdag 20 februari 2013

Varva ner?

Hemma efter ännu en kaotisk och lite små stressig dag på jobbet. Tjejorna var trötta när jag hämtade dem på frita så R skippade sin fotbollsträning idag och satsar på lördagens träning istället. Själv kändes det så otroligt bra efter gårdagens träning...var så skönt att bara få rensa hjärna, men idag vet jag inte hur jag ska få bort stressen, frustrationen och tankarna på jobbet.

Det är dagar som denna jag verkligen saknar stallet, för dit kunde jag åka och bara vara...få en stund för mig själv och tänka på annat. Nu har jag inte hittat något annat sätt att få bukt på stressen :S, visst jag har vattenträningen men den är ju inte varje dag. Tidigare har sprungit, men nu vågar jag mig inte ut i halkan och sen vet jag inte hur min rygg klarar av löpningen. Har inte joggat sen i somras...skulle verkligen behöva det nu.

Yoga har hjälpt mig tidigare, men jag har liksom ingen ro i kroppen till att bara ta det lugnt och yoga eller göra något annat jag mår bra av...vad nu det skulle vara. Det bara kryper i kroppen och allt som oftast känner jag en frustration och rastlöshet. Hittar inte riktigt motivationen eller för den skull inspirationen till att göra något och det gör mig så frustrerad.

Tips någon på vad man kan göra för att bli av med stressen och för att komma ner i varv och hitta balans i vardagen? Trodde att jag var en bit på väg men nu är jag inte så säker längre :S.

Inga kommentarer: