torsdag 7 februari 2013

Framsteg och utmaningar

Idag har varit en dag med många olika känslor, från att ena stunden vara barnsligt lycklig över att ha skapat två installationspaket och lyckats installera dem till att vara rasande arg och uppgiven. Nu har jag fått en utmaning och möjlighet till att utvecklas rejält genom att våga ta en diskussion och framföra synpunkter och kritik mot saker som inte fungerar så bra...tycker det är jobbigt men jag har en bra chef som stöttar mig och pushar mig till att utvecklas och anta utmaningen, och utmaningar gillar jag...i lagom stora doser ;-).

Efter jobbet var det dags för ett besök hos sjukgymnasten, var två veckor sedan sist och jag kände själv att vissa delar blivit sämre och att jag inte gjort "hemläxan" så ofta som jag borde ha gjort. Även här blev jag positivt överraskad, så sakteliga har jag börjat lära om kroppen hur jag ska sitta, gå och stå. Fick till och med beröm för att mitt sätt att gå har blivit mer korrekt och börjar att se bra ut :).

Är så fascinerad över att de små övningarna som jag får verkligen har en sådan stor inverkan på hur jag mår och fungerar. När jag började hos min sjukgymnast var jag skeptisk och fick mer ont än jag haft på länge, men nu börjar det vända och det känns riktigt bra...det finns kanske hopp för mig trots allt ;-).

Inga kommentarer: