måndag 25 februari 2013

Nya mål

Nu när solen lyser ute och temperaturen börjar komma över 0:an längtar jag tills snön och isen försvinner så att jag kan börja arbeta mot ett av de mål som jag satt upp. Målet är att jag ska klara av att springa igen utan att min rygg svullnar upp...saknar löpträningen och jag ska bara klara av det.

Har fått tips av en sjukgymnast hur man ska göra för att komma igång igen efter en längre tids uppehåll och denna gång ska jag verkligen följa hans tips. Det man ska göra är att träna löpning minst två gånger i veckan och till att börja med ha en runda på max ett par km. Man ska gå 200 m för att sedan springa 200 m och sedan varvar man så tills rundan är avklarad. Den ena dagen ska löpsträckorna gå riktigt långsamt, precis över promenadtakt och den andra löpdagen får man springa i det tempo man vill på löpsträckorna.

Har provat denna metod tidigare och det har funkat, men jag blir för otålig och har för bråttom med att öka på de delar som jag springer...men denna gång ska jag verkligen vara noga med att låta det ta den tid som behövs för att komma tillbaka igen.

Mot nya mål...kanske vårruset 2014 ;)

Inga kommentarer: