onsdag 13 februari 2013

Mer träning...

Idag var det dags för ett styrketräningspass tillsammans med en kompis. Vi har bokat in en dag i veckan en tid framöver för att gå iväg och träna på World Class. Jag tycker det är tråkigt med styrketräning och hittar alla möjligt och omöjliga ursäkter för att slippa...men med en stående bokning tillsammans med C så kommer jag inte undan ;-).

Vi har kombinerat ihop ett bra program som vi idag utökade med ytterligare två maskiner. Upplägget är att vi tar två maskiner åt gången så att den vila vi får mellan repetitionerna är när vi byter maskin med varandra. Efter uppvärmningen kör vi framsida och baksida lår följt av insida respektive utsida lår för att avsluta med rodd och axlar. Därefter tränar vi mage och stretchar, detta pass tar ca 45 - 50 minuter...när vi får in lite mer snitts på detta pass kommer vi lägga till ytterligare två maskiner.

Känns skönt att jag börjar komma igång igen så nu är det bara att "kämpa" på med träningen och sjukgymnastiken...märker för varje gång att jag gör framsteg och sånt gillar jag :).

Inga kommentarer: