torsdag 9 augusti 2012

Bara vara...

Idag skulle jag bara till stallet hur trött jag än var och även om det regnade, men solen sken från en näst intill klarblå himmel när jag satte mig i bilen för att åka till stallet. Trött som skrutt var jag och ryggen värkte men jag behövde en stund för mig själv...att bara få vara en stund och ladda mig med energi.

Är inte riktigt sugen på att ge mig ut på en ridtur
Efter att ha pratat en stund med bl a Sussie gick jag till hagen för att hämta Anil, han var riktigt ivrig på att få följa med då han var själv i hagen. Borstade och mös en stund med honom innan ridturen, fick bli ett varv kring klätterrundan.

Anil kändes först riktigt seg, han ville knappt lämna stallbacken men efter att ha travat en stund fick han mer fart i benen. Han kändes ganska pigg, trots att han blev andfådd och på slutet av rundan även lite hostig. När vi skulle galoppera i slutet av skogspartiet på rundan busade han till det. Bockade och fånade sig innan han satte av i galopp uppför backen, dock orkade han inte hela backen utan bröt av till trav.

Finaste killen efter ridturen :-)
På vägen hem var det full fart, skritt, trav och lite busgalopp, dock fick han trava i den sista backen som vi annars brukar galoppera i...ville inte riskera att han busade iväg i den då det stod en bil parkerad vid vägkanten som Anil tyckte var lite läskig.

Trött och nöjd efter ridturen
När jag lämnade honom i hagen stod Oliver och väntade på honom. De strosade bort till brohagen för att sova när jag lämnade dem...finaste killarna :-).

Inga kommentarer: