söndag 15 juli 2012

Klätterrundan till häst och utan

Idag åkte jag till stallet på förmiddagen för att rida, hade inte bestämt mig för om jag skulle rida på ridbanan eller om jag skulle ge mig ut på en tur i skogen. Medan jag borstade Anil bestämde jag mig för att ta klätterrundan. Tog en stund innan jag kom iväg då jag pratade en stund med Sussie och M, men till slut kom vi iväg :-).

På väg hemåt
Anil kändes trött och seg, fick verkligen driva på honom för att han skulle gå på framåt. Han drog i tyglarna för att klia sig, men så fort han fick lång tygel skulle han försöka äta => ingen lång tygel för den herren innan vi var på hemväg och det var dags att pusta på lång tygel.

I skogen såg jag mycket kantareller och blev sugen på att plocka, problemet när man rider är att man inte har något att ta svampen i så det är bara att rida förbi. Väl tillbaka i stallet var det en riktigt trött Anil som stod och halvsov medan jag satte på flugtäcket.

Trött Anil
Efter lunchen åkte tjejorna och jag tillbaka till klätterrundan för att leta svamp. Tjejorna hade med sig sina käpphästar som de red på upp för backen och sedan in i skogen. Efter en stund fick hästarna pusta hos mig medan tjejorna klättrade upp på stora stenar och berg :-).
Hoppla...
Här är vi...
Vi hittade mycket kantareller som avnjöts på varma mackor med skinka till kvällsmaten...mums :-). Nu laddar vi inför morgondagen med ponnyridning och en ridtur på fina Anil.

Inga kommentarer: