tisdag 7 augusti 2012

Turridning

En av aktiviteterna som vi bara måste hinna med på vår semester var en turridning och när vi åkte hem från Ljugarn på måndagen såg jag en skylt vid Gervide gård i Sjonhem strax utanför Roma att de hade ridning mellan kl 10 - 18. När vi kom till stugan hittade jag deras hemsida och ringde för att höra om det fanns någon tid ledig för mig och R.

J provar ridhjälm
De var riktigt trevliga och man behövde inte boka i förväg utan kunde bara komma dit ca 15 minuter innan den ridtur man var intresserad av skulle börja. Vi bestämde oss för att åka dit på tisdagen för att sedan åka på tornerspel i Visby på kvällen.

Redo för en ridtur, måste bara fixa stiglädren först
R på Tundra
R och jag red en tur på en timme längs skogsstigar och grusvägar i lugnt tempo. Det var mycket skritt men några travsträckor. R var överlycklig och otroligt stolt över att hon klarat av att rida själv i skogen på det "busiga" russet Tundra som mer än gärna ville äta längs vägen ;-).

Medan jag och R red tittade J och Anders på djur...det fanns en hel del djur att titta på, allt från kaniner till påfåglar och åsnan Isak. När vi kom tillbaka skulle J bege sig ut på en liten ridtur på en ponny med Anders som ledare :-).

R har redan nu bestämt att vi ska tillbaka nästa år, men att då ska vi hänga med på två-timmarsturen som är i ett högre tempo med trav och galopp...längtar redan :-).

Inga kommentarer: