torsdag 21 augusti 2014

Positiv effekt


Igår kväll var det uteritt på ridlektionen trots att regnet öste ner. Jag fick rida en jättetrevlig häst som heter Trixie och det kändes bara så rätt...hon stal en liten bit av mitt hjärta ;). Var superhärligt att få galoppera och trava på grusvägarna och stigarna i skogen, när vi kom tillbaka till stallet var jag genomblöt och bara så lycklig och trött.

Idag har jag varit hos massören och fick bekräftat att mina muskler svara bra på min träning och stretchning. Ländryggen och sätesmusklerna är fortfarande väldigt spända och hårda, medan axlarna och nacken börjar bli bättre...även om jag enligt massören fortfarande är väldigt spänd i musklerna och har svårt att slappna av, men att min träning definitivt har en positiv inverkan på min värkande rygg och nacke.


Nu gäller det att jag "skyndar" långsamt och inte blir för ivrig i min träning så att jag får bakslag. Så fort jag känner att jag får mer ont får jag backa ett steg och träna på den nivån ett tag för att stärka kroppen innan jag går vidare...nu måste jag mer än någonsin lyssna på kroppens signaler och inte strunta i dem. Träningen får jag se som en långvarig investering i mig själv för en roligare och smärtfriare tillvaro...för att vara lite klyschig ;).

Inga kommentarer: