tisdag 2 oktober 2012

Ett tag sedan sist...

Nu var det ett tag sedan jag skrev ett inlägg på bloggen, får nästan lite dåligt samvete för att jag inte hinner med...men det är så otroligt mycket som hände just nu. Veckorna försvinner i ett rasande tempo fyllda med många av tjejornas aktiviteter...fotboll, ridning och dans, utöver detta försöker jag hinna med Anil, min "nya" livsstil och allt annat som behöver göras.

Denna vecka har jag börjat arbeta 75% igen och bara det är en stor omställning, nu är den stora frågan hur jag ska hitta tid för återhämtning? Blir även spännande att se hur min sömn kommer att påverkas av den ökade arbetstiden...har nu haft ett par veckor med riktigt bra sömn, mycket tack vare att jag utövar yoga flera gånger i veckan och jag har hittat några saker som påverkar sömnen negativt.

Idag kunde jag åka till stallet på eftermiddagen då Anders var hemma med tjejorna. Märks att allt regnande och fukten har påverkat Anil negativt. Han var riktigt trött och seg när jag hämtade honom från hagen, blev andfådd bara av den korta promenaden från hagen till stallet :-(. Borstade och mös med honom i stallet en lång stund...han tappar så mycket päls nu att det blev som en vit matta på golvet i stallet.


Bestämde mig för att rida en stund på ridbanan och det gick väl sådär...är en markant skillnad i hur mycket Anil orkar de senaste veckorna, han blir andfådd och idag hostade han ett par gånger. Det märks att han har svårt att andas och han orkar inte ett normalt ridpass :-(. Idag var det inte att tänka på att försöka rida det pass jag normalt rider när jag rider på ridbanan...fick bli ett betydligt kortare och inte så många övergångar. Han kämpar på bra min fina Anil även om det är jobbigt för honom...vill inte pressa honom för mycket och jag tycker att det är svårt att veta hur mycket han ska ridas när han mår som han gör.


När vi gick tillbaka till hagen var han så trött och han släpade fötterna efter sig, kändes nästan som om jag fick släpa honom till hagen :-(. I hagen stod Oliver och väntade på Anil...de är ju för söta gubbarna :-). Nöjda och glada blev de när de fick sin kvällsmat...även om de gärna hade velat ha en mumsbit till ;-).

Inga kommentarer: