tisdag 8 januari 2013

Dags att ta tag i saker...

Har sedan jag började hos sjukgymnasten bara blivit sämre och sämre, värk som jag nästan blivit av med har kommit tillbaka, ländryggen har börjat svullna och jag känner mig öm och trött i musklerna längs hela ryggraden. Var inställd på att jag skulle få ondare i början men nu har jag gått hos sjukgymnasten i lite drygt en månad och jag blir bara sämre och sämre :-(.

Under den här perioden har jag slarvat med min yoga och styrketräning, men nu ska det bli ändring på detta. Har bokat in styrketräning en dag i veckan tillsammans med en kompis, sen blir det yoga ett antal kvällar i veckan och som en bonus har Anders och jag börjat ta promenader åtminstone fyra gånger i veckan :-).

Idag införskaffade jag broddar till våra skor så att vi kan ta oss fram här på vägarna utan att riskera att vi halkar omkull...nu finns det inga undanflykter längre utan det är bara att få ordning på tillvaron igen, laddar även för ett samtal med sjukgymnasten...får väl se hur det går men någon förändring måste det bli, någon som har tips på en bra sjukgymnast som är duktig på rygg- och nackbesvär?

Inga kommentarer: