måndag 16 juli 2012

Apor, ormar och så lite hästar förstås

Idag blev det ett besök till tropikariet i Kolmården istället för stranden då vädret inte blev så bra som vi hade hoppats på. Besöket inledde vi med att mumsa mjukglass, slurp sa det så var R:s slut...tog lite längre tid för J ;-).

R är nyfiken på den söta lilla apan
När vi kom in möttes vi av små apor som R var väldigt fascinerad av, de var riktigt busiga och hoppade omkring, satte sig gärna på besökarna...en av besökarna blev biten i näsan...fniss...J blev lite rädd för dem och ville titta på ormarna och spindlarna istället.


Ytterligare en söt apa
På vägen ut köpte tjejorna varsin liten sak, R valde en mjukissäl medan J ville ha en leksaksorm som hon lovat att inte visa för mormor ;-).

På eftermiddagen åkte jag till stallet för att hinna med en ridtur innan tjejornas ridlektion. Anil var riktigt seg och kan mest liknas vid en stor pråm som färdas på Rhen :-(. Jag fick driva massor och det var knappt att det gick få igång honom i trav. Efter en stund gav jag upp och skrittade runt i slow motion på ridbanan...även det kändes tämligen meningslöst. Just nu känns det som om vi är tillbaka till när jag började rida honom, vi har knappt styrfart och min ridning är usel...får se hur vi tar oss ur denna fas som vi hamnat i nu, känns bara sååååå trist :-(.

J på Maja efter lektionen

R varvar ner på Ludde efter lektionen
Desto roligare var det att se tjejorna rida, de är så duktiga R på Ludde och J på Maja. Jag fick hjälpa J och leda henne då lektionen var på ridbanan och det var många övningar där man skulle göra volter och flytta hästen som i en båge längs långsidan. Övergångarna från trav till skritt gick superbra för båda tjejorna, tråkigt nog hade Ludde blivit halt så lektionen fick avslutas med lite lugnare skrittövningar. Både R och J var supernöjda efter lektionen och ville vara med nästa vecka...skönt att få avsluta dagen på ett lite roligare sätt :-).

Inga kommentarer: