tisdag 24 juli 2012

Hovis...

Underbart vacker kväll vid stallet :-)
Nu ikväll har hovis varit och fixat Anils hovar och det känns riktigt bra. Det gick inte att få bort allt det trasiga men hon kunde ändå få på nya skor och få dem att se ok ut :-). Tur att jag har en så bra hovslagare :-)! Nu ska han skos med tätare intervall för att få bort det dåliga, håller tummarna för att det ska hjälpa annars är nästa lösning att han få bli barfota häst ett tag.

Finare framhovar med nya skor
Även betydligt finare bakhovar
Efter skoningen kom M som skulle rida ut på Ari och jag valde att följa med henne ut på en ridtur. Provade Sussies barbackasadel för att se om det funkar för min rygg. Problemet har varit att jag svullnat och fått ont i ryggen när jag rider med vanlig sadel => att jag ridit barbacka i princip hela sommaren. Anil var inte helt nöjd med att få en sadel på ryggen, han flupprade och nafsade precis som om han skulle haft blinningar på ryggen.


Barbackasadeln
Själv tyckte jag att sadeln var mjuk och ganska skön att rida i, dock kändes den en anings bred men det kanske är en vanesak. Ont i ryggen fick jag men jag vet inte om det beror på dagens ridtur med sadeln eller ej då jag haft ett par riktigt dåliga dagar de senaste dagarna. Måste testa sadeln ett par gånger till innan jag vet om det funkar eller ej.

Anil efter ridturen
Efter en stund verkade Anil också gilla sadeln och man fick en helt annan kontakt med hästen än när man rider med en vanlig sadel. Kunde rida betydligt mer med sätet precis som när man rider barbacka...härlig känsla :-).

Inga kommentarer: