tisdag 10 juli 2012

Anil


Anil är min första egna häst och han har stulit mitt hjärta :-). Vi har haft en hel del motgångar och svåra perioder då jag verkligen tvivlat på om jag skulle fortsätta ha häst och om det verkligen var värt all smärta och sorg...ja en hel del sorg har det också varit.

När vi väl kommit tillbaka efter ridolyckan 2010 så kom nästa motgång...Anil blev sjuk och efter en höst fylld med oro, tvivel och en massa spekulationer så åkte jag till slut till hästkliniken med honom och han blev då utdömd, kronisk bronkit. Veterinären bedömde att han var så illa däran att det inte fanns något att göra utan att avliva honom...mitt hjärta brast och den sorg jag kände var obeskrivlig. Som tur är har jag vänner som lyckades övertala mig att ge Anil en sista chans och nu är jag glad att jag lyssnade på dem.

Nu mår han så pass bra att vi kan rida ut i skogen i busgalopp, har även tagit lektioner med honom och det känns verkligen som vi fått en andra och sista chans. Dock gör sig hans sjukdom påmind när vädret inte är det bästa, men varje dag vi får tillsammans är en bonus sen får vi se vad framtiden har för planer för oss.



Lite kort info om min fina kille:
Född: 1995-09-04

Färg: Skimmel
Kön: Valack
Uppfödare: R.Vosch Belgien


E: Kings Court Tarab (NL) arabiskt fullblod
U: Savanah


Inga kommentarer: