torsdag 26 juli 2012

Förberedelser

Nu börjar det kännas att det inte är så långt kvar tills vi ska åka till Gotland. Tjejorna har haft nedräkning sedan semestern började och nu är vi snart där...hoppas bara vi får bra väder denna gång. Det är många saker som ska packas och styras med innan vi åker, så idag började vi på allvar med att kryssa av saker på "Att göra"-listan.
Två badtjejor...
Då det var ganska molnigt på förmiddagen väntade vi en stund med att åka till stranden, men framåt kl 11 trotsade vi molnen och gav oss iväg. Idag följde grannens tjej C med till stranden, vilket tjejorna tyckte var superkul. Vi var tämligen ensamma på stranden men det var riktigt skönt i vattnet. Efter en stund tittade solen fram så att vi fick njuta ett kort ögonblick innan den försvann bakom den kompakta molnmassan. Efter ett par timmar var vi alla ganska kalla och det var då riktigt skönt att sätta sig i bilen och åka hem till solen :-).

Framåt kvällen åkte jag med Mandis till "mormor och morfar" där han ska vara när vi är borta. Han tyckte det var riktigt varmt i bilen men annars var han lugn. Väl framme fick han sitta i buren och vänja sig vid omgivningarna. Mamma och pappa har skaffat en sele som de ska testa på honom när de är ute...ska bli spännande att se hur han gillar den.

Oj var är jag......bäst att kolla ordentligt
På vägen hem åkte jag förbi stallet och lämnade min sadel som C ska prova på Pamina och hämtade R:s ridväst. Om vädret tillåter ska R och jag rida en turridning på Ihre gård :-). Tittade lite på Anil i hagen innan jag åkte hem, blir nog en kort sväng till stallet imorgon för att gosa en stund på Anil...sen får han semester en stund, vilket han nog tycker är skönt...finns det något bättre än att få gå och skrutta i hagen och mumsa gräs ;-)?!

Inga kommentarer: