tisdag 11 mars 2014

Stela och spända muskler

Att man kan bli så otroligt spänd och stel i musklerna att man får träningsvärk trots att man inte tränat...en helt ny upplevelse för mig, och då inte en allt för angenäm sådan. Sedan januari har jag börjat gå till en massör som är otroligt bra, han kan svar på mina knasiga frågor och ge tips på hur jag ska bli mindre stel => inte ha lika ont. Dessutom är han ärlig och säger att han inte kan bota min whiplashskada, men han kan hjälpa mig att ha mindre ont och det gillar jag :).

Behandlingen sker m h a medicinsk laser, massage och stretch...och oj så stel jag är i vissa partier, men det blir bättre och bättre för varje dag. Nu ska jag göra lite nackövningar, samt stretcha höftböjaren, låren och sätesmuskeln och i början gjorde det så otroligt ont, men för varje dag som går märker jag att jag blir mer rörlig och är inte alls lika stel.

Strypkänslan som jag haft så länge är som bortblåst och även huvudvärken kommer mer sällan. Nu börjar jag se en ljusning i mörkret och kanske, kanske smärtan kan hålla sig borta längre stunder nu när jag hittat ett verktyg för att hantera den...lycklig :).

Inga kommentarer: