fredag 14 mars 2014

Nya erfarenheter...

Idag har varit en lärorik dag på flera sätt och lärt mig att jag ska ha stenkoll till 110% när man besöker vården. I onsdags pratade min man med läkaren angående glutenprovet vi tagit på R och som inte visade något, dock ville de ta ytterligare prover för att utesluta saker som kan vara orsaken till hennes besvär med magen. Läkaren sa att fr o m fredag, dvs idag kunde vi komma och ta blodprov.

Sagt och gjort jag åkte med R till vårdcentralen och började bli en anings stressad efter att ha suttit och väntat i 40 minuter på att få ta blodproverna...hade tid till bilbesiktningen och det började bli tight att hinna. När det väl var vår tur så fanns det ingen beställning gjord av läkaren och jag visste inte vilka prover det var som skulle tas då det inte var jag som hade pratat med läkaren. Läkaren fanns inte på plats idag => vi fick åka hem utan att ha tagit några prover och får nu vänta på ett samtal från läkaren i nästa vecka...SUCK att det ska vara så himla svårt att få hjälp i vården :(.

Stressad som tusan hoppade vi in i bilen och begav oss till bilbesiktningen...har aldrig varit på en själv utan det är alltid Anders som åkt på dessa => nervös och ville vara i god tid. Hade tid 10.50, klockan 10.49 anmälde vi att vi kommit...phu hann i tid ;). Besiktningsmannen frågade om jag ville vara med och titta och det ville jag givetvis, kul att få se hur de gör. Bilen gick igenom med blanka papper och fick beröm för att den var rostfri och fin :).

Hem och lämna av R och plocka upp J som skulle till tandläkaren för kontroll. J ville inte sitta i stolen och var först väldigt blyg för tandsköterskan, men när det släppte höll sköterskan knappt på att få tyst på henne så att hon kunde genomföra undersökningen. J ville inte att de skulle ta bilder på hennes tänder, men när jag skulle trycka på knappen för att ta bilderna gick det bra...inte varje dag man får hjälpa till och ta bilder hos tandläkaren ;).

Inga kommentarer: