söndag 4 november 2012

Grå söndag...

November, kallt, grått och lite smådimmigt...inte direkt min favoritmånad på året. Åkte till stallet på eftermiddagen för att hinna med en ridtur innan det blev mörkt. Idag hade jag bestämt mig för en ganska lugn tur på vägarna då det var länge sedan Anil och jag red ut.
Lerig häst...
Var en lerig häst som väntade på mig i hagen, han har rullat runt i leran så han hade lera långt upp vid öronen och täcket ska vi inte tala om hur skitigt det var :S. Väl i stallet hade han svårt att stå still, ville bara komma åt maten som fanns i fodergången...dock lugnade han ner sig efter ett tag när han insåg att det inte skulle bli någon mat och sen tog det sin lilla stund att borsta honom ren igen. Hovarna var ingen idé att försöka få rena, bara borsta bort det värsta och kratsa rent.

...denna sida var ännu värre när man lyfte på manen
Anil var på helspänn och på tårna större delen av ridturen, allt var läskigt och stundvis ville han bara rusa iväg och fly. Allt från att han hörde någon som pratade en bit bort till att han såg en häst i hagen fick honom att spatta till...knashäst. Märktes att Anil tyckte det var skönt att komma tillbaka till stallet igen och han hade väldigt bråttom tillbaka ner i hagen, kunde ju vara så att det fanns mat där nu ;-).

Under leran fanns en vit häst ;-)

Inga kommentarer: