tisdag 4 februari 2014

Yoga

Andas, långa djupa andetag och slappna av...ja det är ju lättare sagt än gjort när hjärnan går på högvarv och smärtan från nacke och huvud gör så ont att man mår illa :(.

Jag behöver komma ner i varv på kvällarna och försöka slappna av i mina hals- och nackmuskler, samt i axlarna. De är så spända att det susar i öronen och det känns som om axlarna sitter uppe vid öronen...så fram med yogamattan, min "meditations"-spellista på spotify och fleecefilten, dags att plocka fram yogan igen.

Har ett program som är bra för ryggen som jag kört nu två kvällar men det är inte lätt att slappna av när smärtan ständigt gör sig påmind i varje liten rörelse, andningen låser sig i bröstet och tankarna börjar fladdra iväg på annat håll...andas, Ulrika...andas, glöm smärtan för en liten stund och fokusera på andningen...


1 kommentar:

Jenny-Erika sa...

Kram till dig o hoppas du hittar tillbaka till det 'goda läge' du hade kroppen i för ett tag sedan <3

Så snart du känner dig bättre har jag fixat en 'låne-häst' så vi kan rida ut tillsammans :-) Det skulle nog göra dig gott i själen <3