tisdag 5 mars 2013

Hej smärtan...

...hej då hållning, ork, humör och sömn :(.
Sen i förra veckan har smärtan och värken i kroppen kommit tillbaka allt mer, ländryggen har börjat svullna och känslan av att någon försöker slita loss ryggraden har börjat komma tillbaka. Även värken i fotlederna och handlederna har också kommit tillbaka...känns så trist när jag haft en period då det känts som om jag var på väg åt rätt håll. Smärtan har avtagit och det har känts riktigt bra att träna...nu känns det bara tungt och jobbigt.

Kroppen känns trött och sliten, tömd på energi. Har varit dagar då jag tänkt att jag struntar i träning och saker som jag mår bra av, men då är det skönt att ha vänner som peppar och pushar mig så att jag inte ger upp. Snart, snart hoppas jag att snön försvinner så att jag kan börja promenera och sen framöver börja jogga...längtar så mycket efter isfria gator och varmare och ljusare kvällar :).
Underbar sommarkväll...längtar...

2 kommentarer:

Glutenfritt liv sa...

Fy vad trist! Men jag vet precis vad du pratar om, det är en jäkla tid som kommer för fibro-kroppar tyvärr, nu när det är årstidsväxling. Jag känner också av kroppen ordentligt nu och även magen då tyvärr. Men man får trösta sig med att det kommer bara vara ett tag, sedan blir det varmare och efter det brukar det t o m komma en tid då man tror att det nog gått över, den här skiten i kroppen. Sikta på den tiden nu och försök att njut av solen som trots allt finns där!

Unknown sa...

Ja och sen gör det inte saken bättre att det är lite för mycket av allt i min tillvaro just nu...stress, stress och lite stress till.
Min sjukgymnast sa att min kropp gått i baklås och att hon inte kan behandla mig när jag är så stressad och i obalans. Hon bad mig höra av mig när jag var mer i balans och inte så stressad...inte så kul att höra precis.
Nu ska jag bara försöka hitta balans i tillvaron igen och njuta av att våren snart är på gång :).