söndag 24 mars 2013

Fullspäckad söndag

Idag har det varit full fart hela dagen...inget latande här inte ;). Kl 8.15 var det samling vid Billbäcks för vidare färd in till teknikhallen i Norrköping, R och hennes lag hade match mot Åby. Ramsan "SSK tjejer hoppar och säger SSK inte lätt att slå" klingade både före och efter match och det stämmer...blev seger i båda matcherna :).

SSK tjejer hoppar...

Hem och snabbt byta om för R som skulle iväg på kalas, själv fick jag en liten paus innan J och jag skulle till ridskolan. J red i prova-på gruppen idag igen då hon står i kö för att börja i nybörjar-gruppen. Idag fick hon rida på Napoleon som är en svart shetlandsponny med en manhöjd på 101 cm. Han var lite trött idag så jag och J fick verkligen kämpa på för att få igång honom i trav...bonusmotion till mig ;).

Fina J och Napoleon
Medan J red kom R till ridhuset och hon strålade av lycka efter ett lyckat kalas :). Efter J:s ridning blev det ett snabbt ombyte för R till ridkläder. Hon fick rida på Darling idag, de rider samma häst tre gånger sen byter de. Idag övade de på att rida rakt upp från A till C och varannan häst skulle gå till höger och varannan häst till vänster. De red i trav, lättridning, inte så lätt att få hästarna att rida åt olika håll och inte följa efter sin kompis framför...en riktigt bra övning.

Fina R på Darling
Sedan blev det trav och galopp längs C volten, oj vad R fick kämpa med Darling som ville hitta på bus och inte alls hålla sig på volten utan försökte sticka av ut längs fyrkantspåret. R klarade det superbra :). Det var en trött och nöjd tjej som satt av hästen och även jag var trött som från läktaren försökt hjälpa R med galoppfattningar och styrning av busig häst...tur att det inte är så många som såg mig ;).

Nu väntar en mysig kväll tillsammans med familjen då vi ska titta på Bulldog och Ponnyakuten, ett riktigt bra slut på en annars så hektisk söndag :).

Inga kommentarer: