torsdag 21 november 2013

I sadeln igen

Har sen i somras gått och funderat kring hur jag ska göra med ridningen, vill så gärna börja rida igen men är osäker på om min kropp klarar av det. Har tittat på olika ridskolor men vågar inte riktigt chansa på att binda upp mig för en hel termin och ifall det inte skulle fungera

Fina Bazze
Mitt i allt funderande hit och dit kom Jenny med ett superbra förslag, varför inte komma och rida på Bazze en gång i veckan. Börja lite lugnt i de gångarter och tempo som passar mig för att sedan öka successivt...sen blir det extra bonus att vi kan träffas lite mer regelbundet igen, har saknat våra stallkvällar/dagar.

Älskar att galoppera...
Igår var andra gången som jag red och denna gång kunde jag känna mig lite mer avslappnad. Red i 15 minuter i skritt, trav och galopp...problemet är bara för mig att stanna och sakta av med Bazze ;). Jenny filmade igår och där syns det tydligt vad jag gör för fel, kommer upp på tå och tippar lite framåt när jag försöker sakta av från galopp till trav...lite att jobba på nästa gång.

Lite godis efter ridpasset...
Känns riktigt bra i kroppen idag, en anings träningsvärk men det vore konstigt annars då det är över ett år sedan jag red. Håller nu tummarna för att det fortsättningsvis kommer kännas lika bra efter ridningen...vore så kul att fortsätta :).

Inga kommentarer: